У центрі столиці зникне хаотичне паркування

Для цього у проекті Генплану Києва передбачено будівництво 10 пересадочних вузлів міського транспорту з багатоповерховими паркінгами

Власників авто за допомогою конкурентних засобів привчатимуть до того, що в центр Києва краще добиратися громадським транспортом. Для цього у проекті Генплану Києва передбачено будівництво мережі перехоплюючих паркінгів у місцях перетину ліній метро, міської електрички та трамваїв.

У проекті Генплану Києва передбачено будівництво 10-ти пересадочних вузлів з багатоповерховими паркінгами на в’їздах до столиці, повідомив «Хрещатику» начальник Інституту Генерального плану Києва Сергій Броневицький. Це дасть змогу розвантажити місто від автівок та створить умови для подальшого розвитку громадського транспорту.

«Ми не можемо адміністративними методами заборонити людям заїжджати в центр. Це буде неправильно. Однак, ми повинні створити такі умови, як у Європі, щоб їхати у центр міста було економічно невигідно», – зазначив Сергій Петрович.

Він навів приклад Мюнхену, де ціна парковки на околиці (розрахована на 25 тисяч машино-місць) коштує 2 євро на добу, тоді як у центрі сягає 5-7 євро за годину. До паркінгу підходить міська електричка, яка за 10 хвилин доставляє людину в центр Мюнхену. «Таку ж систему ми закладаємо у нас. І у Генплані віддаємо пріоритет громадському транспорту над приватним», – додав начальник Інституту.

На практиці це буде виглядати наступним чином. Людина матиме змогу під’їхати до прилеглого до центру Києва району, залишити там своє авто (за доступною ціною), і пересісти на метро, швидкісний трамвай чи електричку. По місту пропонується пересуватися зручним муніципальним транспортом.

Передбачається, що ціна за паркування у перехоплюючих вузлах буде в рази меншою від паркування, наприклад, у підземних паркінгах, які планують будувати в центрі міста. Пан Броневицький запевняє, що вона буде економічно-обгрунтованою і виправданою.

Для порівняння зазначимо, що вартість будівництва одного машино-місця у багатоповерхових паркінгах становить 120 тис. грн, або 4 тис. грн за кв. м, тоді як вартість машино-місця у підземних майже в два рази більша – 210 тис. грн або 7 тис. грн за кв. м. Найдешевшими на сьогодні є відкриті парковки – 15 тис. грн за одне машино-місце або 600 грн за кв. м.

Перші багатоярусні паркінги планують звести в районі метро «Сирець» (наземно-підземний), по Оболонському проспекту (два наземні) та біля станції метро «Виставковий центр» (підземний). «Взагалі в Генплані заплановано будівництво 23-х перехоплюючих паркінгів на 23,4 тисячі машино-місць. На 90% ці об’єкти будуватимуться за кошти інвесторів», – зауважує Сергій Петрович.

Він вважає, що крім будівництва таких паркінгів потрібно ввести ще й жорсткі заходи, спрямовані проти хаотичної парковки у центрі Києва. «Коли ми на цей крок підемо, він буде непопулярний лише для незначної частини населення, більшість киян схвально сприймуть це рішення. А поки є можливість паркуватися на найближчих до центру вулицях, люди навряд чи підуть у паркінги», – переконаний Броневицький.

Розміщення основних перехоплючих паркінгів, передбачених у Києві

1. Ст. м. «Видубичі»

2. Просп. 40-річчя Жовтня (площа перед Експоцентром України)

3. Перехрестя просп. Палладіна та просп. Перемоги

4. Ст. м. «Святошин»

5. Ст. м. «Петрівка»

6. Перехрестя вул. Братиславської та вул. Крайньої

7. Харківська площа

Розміщення підземних паркінгів у центрі столиці

1. площа Європейська

2. вул. Хрещатик, 25

3. вул. Пушкінська, 34-б

4. вул. Терещенківська, 13